10 Eylül 2011 Cumartesi

DERS NASIL DİNLENİR?

Öğretmeniniz Ders Anlatırken Not Tutmayınız. Öğretmenle Birlik-

te Düşününüz.

· Türk eğitim sisteminin en büyük yanlışlarından biridir. Öğretmen tahtada problem çözer. Öğrenciler not tutar.

· Eğitimin amacı düşünmeyi öğretmektir. Öğretmenin görevi de bilgi aktarmak değil, düşünmeyi öğretmektir.

· Çağımızda bilgiye ulaşmak çok kolaydır. İnternet, TV, bilgisayar, ansiklopediler, kitaplar… Her yanımız bilgi dolu. Eksik olan bu bilgilerle düşünmektir.

Nitekim OKS ve ÖSS bilgiyi ölçen sınavlar değildir. Düşünmeyi ölçen sınavlardır. Sınavlardaki ders bölüm başlıkları da bu konuda size fikir verebilir. Sosyal Bilimler ile düşünebilme, fen bilimleri ile düşünebilme, matematiksel düşünebilme, Türkçeyi kullanma yeteneği ve okuduğunu anlama.

· Hem not tutup hem de düşünmek mümkün değildir. Bunu basit bir şekilde deneyebilirsiniz: Herhangi bir konuda yazı yazarken, kalemi durdurmadan telefon numaranızı söylemeye çalışınız.

SONUÇ: kalemi durdurmadan söyleyemezsiniz.

ASIL SONUÇ: Öğretmen konu anlatırken not tutmaya çalışırsanız, öğretmenle birlikte düşünemezsiniz. Birtakım bilgileri yazmış olursunuz. (Bu bilgiler her yerde var.)

· Not tutmak yerine, öğretmenle birlikte düşününüz. Anlamadığınız yeri sorunuz.

· Anlayınız ve öğretmenle birlikte düşünmeye devam ediniz. Düşünce, kendiliğinden beyninizde yerini alacaktır.

· Not tutarak yüzme, basketbol, piyano çalma, bisiklete binme vb. becerileri kazanamazsınız. Yaparak kazanırsınız

· DÜŞÜNME YETEINEGİ DE YAPRAK (ya da seyrederek ) DEĞİL, DÜŞÜNÜLEREK KAZANILIR.

· Matematik dersindesiniz. Öğretmen problem çözüyor. Niçin böldüğünü, niçin topladığını anlatıyor ve bölüyor, topluyor…

· ŞİMDİ LÜTFEN DİKKAT!

Niçin böldüğünü anlamak mı önemlidir, yoksa bölme işlemini yapmak mı?

Niçin böldüğünü anlayın, bölme işlemini herkes yapar.

ÖZETLERSEK:

Öğretmenle birlikte düşünelim. Soralım. Anlayalım ve düşünmeyi sürdürelim. Bilgiler, başka problemleri de çözebilecek olgunlukta beynimize yerleşir.

Amaç o problemi çözmek değil, düşünmeyi öğrenmektir.

SON SÖZ:

Çok uzun bir konu bu. Burada noktalamak istiyorum.

"Ben yıllardır not tutuyorum. Hiçbir zararını görmedim." demeyiniz. Çok zarar gördünüz, faydasını da görmediniz.

Birkaç hafta önerimi uygulayınız. Karar sizin…

Unutmayınız!

"Yalnız ölüler ve aptallar düşüncelerini değiştiremezler"

1 yorum:

  1. dediğini yaptım hiç not tutmadım 91 aldığım matematikten 50 aldım sayende s.s.

    YanıtlaSil